Kalymnos 22.9.-2.10

Ve Čtvrtek v 11:30 byl plánovaný odlet na Kos. Bohužel kvůli stávce v Řecku se odlet odložil na 14:30, ale naštěstí žádné další zpoždění na nás už nečekalo.
Po příletu na Kos jsme se taxíkem dopravili do přístavu v Mastichari a tam počkali na trajekt. Cesta na Kalymnos trvala cca půl hodiny. Po přijezdu následovala další cesta taxíkem a okolo půl deváté večer jsme se ubytovali v penzionu Panormitis Studio, který se nachází přímo pod sektorem Grande Grotta.
První lezecký den jsme byli v sektoru Stankill a Ivory Tower. Na plánu jsme měli se rozlézt a tak jsme dali pár cest v obtížnostech do 6c.
Druhý den jsme vyrazili do sektoru Iannis a tam už přišly na řadu težší cesty. Po rozhýbání v 6b následuje 7b+ a 7a OS pak ještě další 7b+ s prodloužením za 7c+ ale padám již v první délce, ale na druhý pokus přelézám obě délky a jsem celkem spokojený. Chtěl jsem zkusit 8b v převisu, které vypadalo krásně, ale po dolezení ke třetímu nýtu utíkám z cesty před sršněma a na dolezení přejdeme do sektoru Kalydna a dolézáme se v 6a+.
Třetí den je ještě lezecký. Únava se zatím nedostavuje a to je dobrá zpráva. Vyrážíme do sektoru Spartacus, který je vzdálen 20 minut chůze do kopce. Po příchodu se hned pouštím do cesty Daniboy za 8a. V první pokusu padám tři presky pod řetězem po špatně nabraném chytu. Poté zjišťuji, že zde teprve cesta opravdu začíná. Naštěstí mi to nedá tolik zabrat a vymýšlím správnou sekvenci kroků a druhým pokusem cestu vylézám. Poté následuje 7a, 7a+/b na OS a 7b+ na Flash. Dolézáme se v 6c.
Čtvrtý den na ostrově je restday. Měli jsme v plánu půjčit scootry, ale bohužel ve všech půjčovnách nám říkají, že se máme stavit večer. A tak plán, že se o restday někam podíváme padá a zůstáváme na pláži. Večer se jdem znova ptát na scootry a po dlouhém večeru se nám podařilo sehnat potřebné množství scootrů.
Odpočatí po restday se vydáváme do oblasti Arhi. Zaujala mě tam krásná linie za 8a+ a tak ji nacvakávám. nejtěžší místo se nachází skoro až na konci po odlezení 25 metrů. Buhužel je to nad moje síly a ani třetím pokusem cesta nepadla a na další už není síla. Abych neodešel s prázdnou tak dávám 7b+, které má stejný začátek jako předchozí cesta a na Flash cestu vylézám. Poté dávám ještě 7a flash a odcházím dnes trošku zklamaný.
Další den se vydáváme do oblasti, která je pro všechny nová a to je Symplegades a jeskyně Ourania. V první jmenované se rozlézáme a poté dávám 7a OS. V druhé zmiňované nalézám do krátkého 7b+, které vede celé převisem a na OS dávám i tuto cestu. Na dolezení pak ještě 6c a všichni se už tešíme na restday.
Druhý restday je už jak se patří a celé odpoledne jsme na pláží u „piráta“ pohodička ve stínu na pláži za zvuku regae.
Teď už nás čekají jen dva dny lezení a oba je trávíme v Grande Grottě a Panoramě.
První den jdu do 40 metrového 8a Fun de Chichunne a k mému vlastnímu neuvěření dávám na OS.(cestu jsem lezl cca 4O minut). pak dávám dvě 7b a 7a+ na OS.
Druhý den mám v plánu další 40 metrovou cestu tentokrát v obtížnosti 7c/c+ Zawinul Syndicate. Přelézám taktéž na OS. následuje přesun z Grotty do Panorami stejně jako předchozí den a lezu Lulu in the sky. Opět 4O metrová linie za 7b+ na OS.
Na večer se přesouváme zpět na Kos a o půlnoci usínáme venku před letištěm a v neděli v 9:20 letíme zpátky domů.
Lezení na Kalymnose patří určitě k nejlepším co jsem kdy viděl a doufám, že se příští rok znovu podívám do této úžasné oblasti.

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )